کد خبر: ۲۲۶۹
۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲
بعد از سال‌ها انتظار، تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت به گام پایانی نزدیک شد و از تیر ماه تخصیص سهام به سه میلیون و ۳۶۳ هزار و ۷۰۰ نفر از افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی آغاز می شود.
تعداد بازدید : 6
به گزارش جدید پرس:

تعداد یک میلیون و ۳۳۷ هزار و ۸۷۵ نفر از کمیته امداد و ۲ میلیون و ۲۵ هزار و ۸۲۵ نفر از سازمان بهزیستی جزو واجدان دریافت سهام عدالت هستند که تاکنون از دریافت این سهام غافل مانده‌اند.

سهام عدالت با هدف خصوصی‌سازی و واگذاری سهام 50 شرکت‌ دولتی به اقشار کم درآمد از سال 85 و در دولت احمدی نژاد طراحی و اجرا شد.

عدم شناسایی دهک‌ها، اصلی‌ترین ایراد در اختصاص سهام عدالت به مردم بود و در این طرح رده‌بندی مشاغل مانند کارمندان دولت، رانندگان و خادمان مساجد مورد توجه قرار گرفت.

سهام عدالت در سال 99 و با اعطای مجوز از سوی رهبر معظم انقلاب آزادسازی و مدیریت آن در اختیار صاحبان این سهام قرار گرفت.

از مجموع جمعیت کشور، ۵۰ میلیون نفر سهام عدالت دریافت کردند و تعیین تکلیف جاماندگان این طرح از 2 سال گذشته مورد پیگیری جدی مسوولان قرار گرفت.

از همان ابتدا، نبود سهام مشخص برای واگذاری سهام به جاماندگان معضل اساسى در مسیر اجرای این اقدام بود و انتقادات زیادی به این موضوع از سوی نمایندگان مجلس مطرح شد.

در شهریور 1400، «محمدرضا پورابراهیمی» رییس کمیسیون اقتصادی مجلس از موافقت رییس جمهوری برای تعیین تکلیف سهام عدالت برای جاماندگان خبر داد.

اکنون با توجه به نهایی شدن تخصیص سهام عدالت به جاماندگان از تیر ماه، رییس سازمان خصوصی سازی اعلام کرده است که مردم نباید به هیچ نهادی مراجعه کنند و ریالی را هم برای اجرای این اقدام به سواستفاده گران پرداخت نکنند.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها